Em Curso

Soil health surrounding former mining areas: characterization, risk analysis, and intervention

Projeto: Soil health surrounding former mining areas: characterization, risk analysis, and intervention

Referência: NORTE-01-0145-FEDER-000056

Instituição proponente: Universidade do Porto (FCUP; FEUP; FLUP; FBAUP)

Instituições parceiras: ICT - Instituto de Ciências da Terra (UÉvora) - Pólo FCUP (Líder)

CERENA - Centro de Recursos Naturais e Ambiente (IST) – Pólo FEUP

CIQUP/FCUP - Centro de Investigação em Química da Universidade do Porto

Uma perspetiva multimodular da criatividade

Projeto: Uma perspetiva multimodular da criatividade

Área científica: Sociologia

Instituição proponente: Faculdade de Letras da Universidade do Porto (FLUP)

Instituição de acolhimento: Instituto de Sociologia da Universidade do Porto (IS-UP)

Cronograma: fevereiro 2019-janeiro 2025

Beneficiadores finais/população-alvo: Comunidade científica; População em geral

ConPerLit - Medicines and dietary supplements in performance consumptions: social practices, contexts and literacy

Project: ConPerLit - Medicines and dietary supplements in performance consumptions: social practices, contexts and literacy

Scientific area: Sociology

Reference: PTDC/SOC-SOC/30734/2017

Proposing institution: CIES-ISCTE - University Institute of Lisbon

Partner institutions: CIES-ISCTE, Egas Moniz-Cooperativa de Ensino Superior CRL. and Institute of Sociology of the University of Porto (IS-UP)

Timeline: 2018-2022

Educational achievements among Cigano: research action and co-design project

Project “Educational achievements among Cigano: research action and co-design project”; Reference: PTDC/CED-EDG/30175/2017; 2018-2021

EduCig - Desempenhos escolares entre os Ciganos: investigação-ação e projeto de co-design

Nome do projeto: EduCig - Desempenhos escolares entre os Ciganos: investigação-ação e projeto de co-design [Educational achievements among Cigano: research action and co-design project]

Referência: PTDC/CED-EDG/30175/2017

Cronograma: 2018-2021

Fostering and Assessing Creativity and Critical Thinking Skills in Higher Education

Project “Fostering and Assessing Creativity and Critical Thinking Skills in Higher Education”; Proposing institution: OCDE (CERI); 2019-2022

Fostering and Assessing Creativity and Critical Thinking Skills in Higher Education

Nome do projeto: Fostering and Assessing Creativity and Critical Thinking Skills in Higher Education [Promover e Avaliar Aptidões de Criatividade e Pensamento Crítico no Ensino Superior]

Instituição proponente: Centro para a Investigação e Inovação em Educação da OCDE (CERI)

Conograma: 2019-2022

Promoting inclusion to combat early school leaving (PICELS)

Project “Promoting inclusion to combat early school leaving (PICELS)”; Proposing institution: ES01 Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) – Erasmus Plus +; Reference: KA201-32C28308; 2019-2021

Promoting inclusion to combat early school leaving (PICELS)

Nome do projeto: Promoting inclusion to combat early school leaving (PICELS)

Referência: KA201-32C28308

Instituição proponente: ES01 Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) – Erasmus Plus +

Cronograma: 2019-2021

Artificial intelligence in the social and solidarity economy sector: challenges and potentialities

PhD project: Artificial intelligence in the social and solidarity economy sector: challenges and potentialities Reference: UI/BD/150781/2020

Supervisor: Cristina Parente (IS-UP); Co-supervisor: Goreti Marreiros (ISEP); Co-supervisor: António Vieira de Castro (ISEP)

Proposing institution: Faculty of Arts of the University of Porto (FLUP)

Host institution: Institute of Sociology of the University of Porto (IS-UP)