Soil health surrounding former mining areas: characterization, risk analysis, and intervention
Projeto: Soil health surrounding former mining areas: characterization, risk analysis, and intervention
Referência: NORTE-01-0145-FEDER-000056
Instituição proponente: Universidade do Porto (FCUP; FEUP; FLUP; FBAUP)
Instituições parceiras: ICT - Instituto de Ciências da Terra (UÉvora) - Pólo FCUP (Líder)
CERENA - Centro de Recursos Naturais e Ambiente (IST) – Pólo FEUP
CIQUP/FCUP - Centro de Investigação em Química da Universidade do Porto
Uma perspetiva multimodular da criatividade
Projeto: Uma perspetiva multimodular da criatividade
Área científica: Sociologia
Instituição proponente: Faculdade de Letras da Universidade do Porto (FLUP)
Instituição de acolhimento: Instituto de Sociologia da Universidade do Porto (IS-UP)
Cronograma: fevereiro 2019-janeiro 2025
Beneficiadores finais/população-alvo: Comunidade científica; População em geral
ConPerLit - Medicines and dietary supplements in performance consumptions: social practices, contexts and literacy
Project: ConPerLit - Medicines and dietary supplements in performance consumptions: social practices, contexts and literacy
Scientific area: Sociology
Reference: PTDC/SOC-SOC/30734/2017
Proposing institution: CIES-ISCTE - University Institute of Lisbon
Partner institutions: CIES-ISCTE, Egas Moniz-Cooperativa de Ensino Superior CRL. and Institute of Sociology of the University of Porto (IS-UP)
Timeline: 2018-2022
Educational achievements among Cigano: research action and co-design project
EduCig - Desempenhos escolares entre os Ciganos: investigação-ação e projeto de co-design
Nome do projeto: EduCig - Desempenhos escolares entre os Ciganos: investigação-ação e projeto de co-design [Educational achievements among Cigano: research action and co-design project]
Referência: PTDC/CED-EDG/30175/2017
Cronograma: 2018-2021
Fostering and Assessing Creativity and Critical Thinking Skills in Higher Education
Fostering and Assessing Creativity and Critical Thinking Skills in Higher Education
Nome do projeto: Fostering and Assessing Creativity and Critical Thinking Skills in Higher Education [Promover e Avaliar Aptidões de Criatividade e Pensamento Crítico no Ensino Superior]
Instituição proponente: Centro para a Investigação e Inovação em Educação da OCDE (CERI)
Conograma: 2019-2022
Promoting inclusion to combat early school leaving (PICELS)
Promoting inclusion to combat early school leaving (PICELS)
Nome do projeto: Promoting inclusion to combat early school leaving (PICELS)
Referência: KA201-32C28308
Instituição proponente: ES01 Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) – Erasmus Plus +
Cronograma: 2019-2021
Artificial intelligence in the social and solidarity economy sector: challenges and potentialities
PhD project: Artificial intelligence in the social and solidarity economy sector: challenges and potentialities Reference: UI/BD/150781/2020
Supervisor: Cristina Parente (IS-UP); Co-supervisor: Goreti Marreiros (ISEP); Co-supervisor: António Vieira de Castro (ISEP)
Proposing institution: Faculty of Arts of the University of Porto (FLUP)
Host institution: Institute of Sociology of the University of Porto (IS-UP)